Noodplan grote trek

Noodplan grote trek

PraatmetHans Cocaine CravingMaak voor jezelf een noodplan voor momenten dat je onverhoopt grote trek krijgt:

zelf-controle

De ceentrale vraag is: “Wat ga je wat DOEN als je grote trek krijgt?”

Om dat goed voor te bereiden en daar dus eens goed over na te denken kan je de volgende verschillende invalshoeken eens proberen:

  • Wat ga je niet meer doen als je grote trek krijgt?
    Wat ga je direct(!) schrappen?
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
  • Wat zijn dingen die ik zelf kan DOEN?
    (denk aan dingen als onder de douche staan, bellen -wie?-, water drinken, eten, dagboek of brief schrijven)
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
  • Wat zijn de dingen die anderen voor mij kunnen DOEN?
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
  • Wat zijn dingen die ik kan DENKEN die mij kunnen helpen om rationeel tegen trek aan te kijken:
    (en welke smoezen kan ik herkennen waar ik voor op moet passsen? -nakijken in m’n smoezenboek of aanvullen als het er niet in staat)
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
  • Wat zijn de pieker-gedachten die ik UIT moet STELLEN omdat ik er op dat moment toch niet uit zal komen als ik zo veel trek heb?
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
  • WIE uit mijn steunnetwerk kan ik inschakelen om tijdens trek om dat (samen) uit te houden of mij af te leiden?
    (en is deze persoon / instantie ervan op de hoogte dat ik kan bellen? had ik me al aangemeld of had ik iemand al geïnstrueerd wat op dergelijke momenten moet doen?)
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

 


Ik kan je helpen met het aanscherpen van de verschillende noodplannen. Als je het daar eens over wilt hebben laat het me even weten:

Aan de slag?: Praat eens met Hans .. *klik*
Of eerst eens een kopje koffie drinken om je te informeren?

• Zie FAQ’s •

Gratis en zonder verplichtingen
zelfs geen emailadres als je niet wilt🙂

PraatmetHans.nl

Last van verslaving? PraatmetHans .nl

Geef hier jouw reactie

