Over seks en middelengebruik en hoe het je afhankelijkheid maakt?

Over Seks en GHB en XTC …en afhankelijkheid

KinkAwareCoachLadyPartsQuestion: “Beste Hans,
Waar het om draait is dat ik moeite heb met het los laten van mijn “remmingen”. Hierdoor ben ik bijna nooit opgewonden, ben ik nog nooit klaargekomen en heb ik vrijwel nooit echt zin in seks. Dit is echter 1 keer anders geweest; bij het gebruiken van xtc. Na het inslaan van de pil wist precies wat ik wilde op het gebied van seks en liet dat ook merken aan mijn vriend. Ik weet dat het niet de juiste manier is: drugs met regelmaat gebruiken voor sex, maar ik verlang zo naar dat gevoel.
Kunt u mij vertellen hoe ik kan experimenteren met ghb en/of xtc? En of dit mij kan helpen met de remmingen die ik heb en/of controle die ik niet kan loslaten?”
Met vriendelijke groet, E.

Answer: Beste E, ik raad je eigenlijk niet zo aan om te experimenteren met GHB. GHB is toch een meer tricky drug dan dat we lang hebben gedacht. Het klooit toch al vrij snel met je GABA-systeem en je slaap en ontwenning is moeilijk. Ook al is XTC voor veel mensen toch een drug die je wel geil maakt maar waarbij toch veel mensen uiteindelijk niet echt lekker makkelijk klaar komen, toch lijkt me het een betere om mee te experimenteren.
Waar het om draait in deze is, wat je al zegt, jouw eigen remmingen. Begrijp me goed, dat zeg ik niet kleinerend! Ik vind het hartstikke dapper dat je die probleemstelling voor jezelf hardop wilt uitspreken en dat je merkt dat XTC iets met jouw manier van denken doet waardoor je dingen kunt beleven die je daarvoor niet hebt kunnen beleven.
En ja, als sex-positive therapeut gun ik je daar meer van. Nee, ik raad je zeker af om iedere keer een pil te droppen als je wilt vrijen, ik raad je aan om er eens over na te denken hoe je dacht, hoe jouw lijf voelde en deed, waar je bezig mee was in je hoofd… en doordat je daarmee bezig was: waar je dus niet mee bezig was toen jij genoot van jouw seks. Hoe was het om een seksueel wezen te zijn en iemand te zijn die daar ook van mocht genieten?


leren van gebruik

Denkt eens na over de dingen die je deed toen je met een pil op ook de teugels durfde te pakken en het tempo aan durfde te geven. Wat deed je en hoe was het om dat te doen? XTC is een drug die het makkelijker maakt om te genieten. en genieten is gezond.
Denk er eens lang een diep over na hoe jouw lichaam anders was, welke spieren in jouw buik en bekken ontspannen waren of juist welke spieren in jouw bekkenbodem aangespannen waren. Hoe was jouw ademen anders toen jouw pil was ingeslagen en jij jouw seksualiteit de ruimte gaf?
Dat zijn allemaal dingen die jij kan gaan leren van XTC. Het is niet de pil die het doet. Jij gaat het leren doen…

Als je jouw seks alleen maar laat ‘maken’ door een pil dan blijft jouw seks niet van jou.
Mijn tip: Ga oefenen om weer eigenaresse te worden van jouw seksualiteit en laat de pil-ervaring richting geven en niet het stuur overnemen.

Jij kan dit soort dingen gaan oefenen, ook juist zonder XTC en dan was het goed dat je een keer (een paar keer) een pil hebt gedropt. Maar als jij voor ieder sekspartijtje een pil moet in gaan slaan dan is het de pil die het doet. Dan gaat die pil het ook steeds minder goed doen en wordt het steeds lastiger om (ook met een pil op) de werking te ervaren en fun te beleven en ben je eigenlijk vooral verder van huis geraakt: je hebt iets gevonden dat je hielp en dat werkte even en nu is dat ook weg en is het doel al helemaal ver van huis.

Maar als je dat omdraait en je zegt: ik wil er zelf iets van leren dat ik ik ook ga kunnen zonder pil, dan ben jij het die invloed heeft op jouw denken, dan ben jij het die invloed heeft op de verdeling van spanning en ontspanning over jouw lichaam, dan ben jij het die jouw aandacht stuurt, dan ben jij het die jou toestaat om de teugels te pakken en jouw vriend te vertellen wat hij alleen van jou kan horen.
Dan ben je niet afhankelijk van XTC om te seksen, dan leer je seksen van jouw XTC-ervaring!


niet de juiste manier?

Let op!

Ik raad mensen hier dus niet aan om dan maar drugs te gaan gebruiken om van seks te kunnen genieten! Maar laten we aan de andere kant niet naïef zijn, mensen zullen nou eenmaal experimenteren met middelen om te kunnen genieten. Als je dat dan doet, doe het dan als-je-blieft op een bewuste manier. Leer met je nuchtere hoofd van je drug-ervaringen zodat je niet afleert om nuchter van seks te genieten want dat is juist waar dit artikel voor probeert te waarschuwen!

Dus je zegt: “ik weet dat het niet de juiste manier is”… Hm, ik weet het niet of het wel zo slecht was?
Ik denk eigenlijk dat het nog veel meer “niet de juiste manier is” als jij nog jaren doorgaat met het niet genieten van jouw eigen seks (en het niet laten genieten genieten van jouw seks -want jouw vriend genoot er ook van-). Als je dan daarvoor af-en-toe(!) een herhaal lesje nodig zou hebben met een XTC-pil… tja…
Als jij goede XTC hebt gekocht (probeer het te laten checken) en je hebt niet te veel gebruikt (een kwartje kan echt meer dan genoeg zijn om je al anders te laten voelen over seks -met nog wat meer kans op orgasme-)… kijk maar eens naar de onderzoeken over de schadelijkheid van middelen: dan is alcohol eigenlijk schadelijker en verslavender dan XTC.


GHB

is natuurlijk ook een mogelijkheid om ander te denken en jouw remmingen makkelijker los te laten. Maar… als gezegd, beter XTC dan GHB want XTC is toch meer een mind-expander. GHB is meer -als alcohol- een “downer”. Het is gewoon moeilijker om te leren van downers omdat het brein na het innemen van een downer dus minder actief en dus minder alert is en dus minder bereid is om nieuwe dingen te leren. Daardoor zie je vaak dat de downers je eerder afhankelijk houden. Dan is het de GHB die het moet doen voor je… een heel degelijke manier om dus afhankelijk te worden en vervolgens een verslaving op de hals te halen. Dat gebeurt ook niet gelijk hoor. Ik zeg vaak dat je best nog wel wat doorzettingsvermogen moet hebben om een verslaving echt stevig te laten groeien. Maar toch. Waarom zou je?


Alternatieven uitdenken

Misschien is het een idee om het hier eens rustig professioneel over te hebben met elkaar? Mogelijk samen met jouw partner? Juist om eens te kijken waar de lessen zouden liggen of misschien zijn er nog wel wat wel lessen te leren zonder XTC.
cupofteacupofcoffee

…als je eens (anoniem) wilt praten
bij een kopje thee of koffie?.. dat kan!


Als je het hier eens over wilt hebben laat het me even weten:


Aan de slag?: Praat eens met Hans .. *klik*
Of eerst eens een kopje koffie drinken om je te informeren?

• Zie FAQ’s •

Gratis en zonder verplichtingen
zelfs geen emailadres als je niet wilt🙂

PraatmetHans.nl

Last van verslaving? PraatmetHans .nl

Geef hier jouw reactie

