Poppers: 1e hulp bij ongelukjes

Question:
Mijn neus is helemaal korsterig na het gebruik van poppers…
Answer:
Het meest voorkomende ongelukje bij het gebruik van Poppers is dat je het in je gezicht of op je huid krijgt. En laten we even duidelijk zijn: je kunt lak afbranden met dat spul!
Poppers worden verkocht in een flesje dat je open kunt schroeven zodat je er met je neus boven kunt hangen en de dampen kunt opsnuiven.
Dus nog even nog een keer verduidelijken(!)* poppers moet je niet willen gebruiken als een inhaler!..
Lees verder

Advertenties

De risico’s van overdosering

Wat is overdosering?

Mensen die daadwerkelijk verslaafd zijn geraakt lopen een verhoogd risico op dood door ‘overdose’ (O.D.). Dat heeft in mijn ogen even wat extra aandacht nodig. Het gebruik van middelen geeft immers extra mogelijkheden (anders zou je het toch niet gebruiken toch?) Dus dat geeft ook wat extra verantwoordelijkheden (ten opzichte van jezelf en ten opzichte van anderen).

De reden voor gebruik is natuurlijk meestal vooral gericht op jouw denken en jouw gevoel (klanten en cursisten: het Paard- en het Mens-niveau) en eigenlijk zelden direct gericht op lichamelijk niveau (ontspanning, doping en pijnvermindering uitgezonderd). Maar wanneer jouw brein went aan het middel en zelfs begint tegen te sturen op het moment dat het verwacht dat er gebruik aan komt dan is de kans groot dat de regelmatige gebruiker het gebruik zo ver opschroeft dat het brein moeite krijgt om zichzelf in evenwicht te houden (klanten en cursisten: het Kroko-niveau wordt verstoord).
Als je meer-dan-genoeg gebruikt dan mag verwacht worden dat je er zelfs situaties ontstaan die levensgevaarlijk zijn.

Als je de overdoseringsverschijnselen van een middel op een rij zet dan zie je dan ook vaak de overtreffende trap van de werking van een middel: Lees verder