Youtube over het verschil tussen biologische verslaving en emotionele afhankelijkheid

Verslaving is eigenlijk een heel erg slecht gedefinieerd begrip. En al helemaal als dan de emotionele afhankelijkheid -wat eigenlijk een behoorlijk apart proces is- óók nog eens op één hoop wordt gegooid met biologische verslaving, dan is er inmiddels bij de behandelaar al zo veel onduidelijkheid dat het ingewikkeld wordt om aan de mens met een verslaving nog uit te leggen wat er aan de hand is.
En voor de mensen die zeggen: ik heb altijd geleerd dat het ’t zelfde is… Dat heb ik ook zo geleerd. Maar om die twee aparte processen ook apart in kaart te kunnen brengen heb ik mijzelf aangewend om het uit elkaar te trekken. Want het is een theoretisch verschil met grote praktische gevolgen

Als je daar mee over wilt weten kijk dan deze YouTube over het verschil tussen “verslaving” en “afhankelijkheid”:

 


 

Als je me naar aanleiding hiervan iets wilt zeggen of vragen, laat me dat even weten:


Aan de slag?: Praat eens met Hans .. *klik*
Of eerst eens een kopje koffie drinken om je te informeren?

• Zie FAQ’s •

Gratis en zonder verplichtingen
zelfs geen emailadres als je niet wilt 🙂

PraatmetHans.nl


Geef hier jouw reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.